اردبیل تبریزین دایاغی

اردبیل تبریزین دایاغی

اردبیل تبریزین دایاغی

اردبیل تبریزین دایاغی

مظلومیت آذربایجان

مظلومیت آذربایجان

دیروز به مناسبت 3 خرداد ورزشگاه 15 هزار نفری اراک  افتتاح شد  کار احداث این ورزشگاه از سال 82 شروع شده بود و با صرف هزینه 7 میلیارد تومانی و در عرض 3 سال به بهره برداری رسید لازم بذکر است که بهره برداری آزمایشی این استادیوم از دی ماه سال قبل آغاز شده بود .اما استادیوم 20 هزار نفری " علی دایی" اردبیل که عملیات  احداث  آن از سال 72 شروع شده است تاکنون فقط 47 در صد پیشرفت فیزیکی داشته است  در جریان سفر سال  قبل ( اردیبهشت 85)؛ علی آبادی رییس سازمان تربیت بدنی به استان اردبیل قرار بر این شد که با اختصاص بودجه یک  میلیارد تومانی فاز اول استادیوم اردبیل  ؛ شامل زمین چمن و قسمتی از سکو های تماشاگران در شهریور سال قبل به بهره برداری برسد  و  چمن مصنوعی این استادیوم در تهران کشت شده به اردبیل منتقل شود که در همان جلسه این پیشنهاد با مخالفت معاون اصفهانی  وی مواجه شد و به مرحله عمل نرسید.اما  نکته جالب توجه این است که استادیوم 20 هزار نفری اردبیل فقط و فقط گنجایش 10 هزار نفر را دارد  چنانجه پس از احدات سکوهای تماشا گران و نصب صندلیها فقط 9750 عدد صندلی در روی سکوها قابل نصب می باشد.؟عملیات  احداث این استادیوم همزمان با دوره دوم ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی شروع شده و پس از گذشت 14 سال هنوز به بهره برداری نرسیده است چنین تبعیضاتی  هم چنان  ادامه دارد برای احداث خط آهن میانه - اردیبل در بودجه سال 86 ؛  سیزده میلیارد تومان اختصاص داده شده است با توجه به اینکه این بودجه در شش ماهه دوم هر سال در اختیار استانهای مرزی و اکثرا اقوام غیر فارس ( آذربایجان ) قرار می گیرد  و با توجه به شرایط جفرافیایی ؛  جذب نشده و بحساب خزانه دولت واریز می شود.عملیات اجرایی این پروژه از سال  84  آغاز شده ودر سال اول 5 میلیارد تومان و در سال دوم نیز 8 میلیارد تومان اختصاص یافته است و به نظر میر سد با اختصاص چنین ارقامی ؟ اردبیل به این زودیها  شاهد افتتاح این پروژه نباشد .با توجه به اهمیت راه آهن در پیشرفت یک منطقه ؛ عدم اختصاص بودجه لازم از سوی دولت خدمتگزار و مهر پرور؟  و عدم پیگیری نمایندگان اردبیل نمی تواند دلیل منطقی داشته باشد.اما امسال  نیز  برای دو خطه کردن راه آهن اصفهان- شیراز  مبلغ 65 میلیارد تومان اختصاص داده شده است و حتی قرار بر این شده که در جریان سفر احمدی نژاد به اصفهان بودجه خاصی برای بهره برداری سریع تر این پروژه اختصاص یابد.عملیات اجرایی دو خطه کردن راه آهن اصفهان - شیراز نیز از سال 83 آغاز شده و تاکنون نزدیک به 160 میلیارد تومان بودجه در اختیار این پروژه قرار گرفته است  چنانکه در سال 85 مبلغ 43 میلیارد و در سال 86 مبلغ 65 میلیارد تومان اختصاص داده شده است کل  بودجه لازم برای  احداث و تکمیل خط آهن میانه - اردبیل 180 میلیارد و  برای دو خطه کردن راه آهن اصفهان - شیراز نیز 520 میلیارد تومان   است.اینگونه مصوبه ها  در مجلس و   با رای مثبت نمایندگان آذربایجان به تصویب می رسد؟به نظر می رسد نمایندگان منطقه آذربایجان  در  ویرانی  تدریجی این منطقه  با شونیزم فارس همصدا و هم رای هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد